Register Guidelines E-Books Today's Posts Search

Go Back   MobileRead Forums > E-Book Uploads - Patricia Clark Memorial Library > ePub Books

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old Today, 09:22 AM   #1
Frodok
Enthusiast
Frodok ought to be getting tired of karma fortunes by now.Frodok ought to be getting tired of karma fortunes by now.Frodok ought to be getting tired of karma fortunes by now.Frodok ought to be getting tired of karma fortunes by now.Frodok ought to be getting tired of karma fortunes by now.Frodok ought to be getting tired of karma fortunes by now.Frodok ought to be getting tired of karma fortunes by now.Frodok ought to be getting tired of karma fortunes by now.Frodok ought to be getting tired of karma fortunes by now.Frodok ought to be getting tired of karma fortunes by now.Frodok ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Frodok's Avatar
 
Posts: 1,056
Karma: 20777517
Join Date: Dec 2011
Location: Ratisbona; Germany
Device: PC
Wassermann, Jakob: Bula Matari – Das Leben Stanleys. (german) V1. 6 Oct 2024

Jakob Wassermann (10. März 1873 in Fürth — 1. Januar 1934 in Altaussee) war ein deutscher Schriftsteller jüdischer Herkunft. Er zählte zu den produktivsten und populärsten Erzählern seiner Zeit.

Anders als seine erfolgreiche Columbus-Biographie, fand „Bula Matari – Das Leben Stanleys in der Endphase der Weimarer Republik nur noch wenig Verbreitung. Abgesehen von einer bereits 1949 erfolgten Ausgabe eines kleinen bamberger Verlags, ist das Werk im deutschen Sprachraum seitdem nur noch antiquarisch erhältlich.

Bula Matari – Das Leben Stanleys. Biographie. S. Fischer Verlag. Berlin, 1932.

Quote:
Vor längerer Zeit wurde ich in einem Kreis von Freunden gefragt, woran ich arbeite, und als ich gestand, daß ich das Leben Henry Morton Stanleys beschreiben wolle und die hierzu nötigen Studien seit Jahren gesammelt dalägen, schienen sie merklich verwundert und wollten wissen, was mich an einem Mann interessiere, dessen Taten weder in der Geschichte noch in der Gegenwart lebendige Spuren hinterlassen hätten und dessen Name bereits der Vergessenheit anheimgefallen sei. Ich bestritt es; ich sagte, um den Namen schwebe jene geheimnisvolle Melodie des Klima, die ins Unbewußte der Menschheit dringe, er habe den unverkennbaren Rhythmus, den ihm die Geläufigkeit auf Millionen Zungen verliehen, und was sie als Vergessenheit bezeichneten, sei nur ihre Vergeßlichkeit.
This work is assumed to be in the Life+70 public domain OR the copyright holder has given specific permission for distribution. Copyright laws differ throughout the world, and it may still be under copyright in some countries. Before downloading, please check your country's copyright laws. If the book is under copyright in your country, do not download or redistribute this work.

To report a copyright violation you can contact us here.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	WassermannBM.jpg
Views:	13
Size:	199.5 KB
ID:	211232  
Attached Files
File Type: epub Wassermann Jakob_Bula Matari.epub (1.08 MB, 31 views)
Frodok is offline   Reply With Quote
Reply


Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Other Fiction Wassermann, Jakob: Olivia. [German] 4.8.2024 brucewelch ePub Books 4 08-05-2024 09:17 AM
Other Fiction Wassermann, Jakob: Der Wendekreis. V1 [German] 28.6.2024 brucewelch ePub Books 0 06-28-2024 03:50 AM
Other Fiction Wassermann, Jakob: Engelhart Ratgeber. V2 [German] 27.6.2024 brucewelch ePub Books 1 06-27-2024 07:58 AM
Other Fiction Wassermann, Jakob: Der Moloch. V2. [German] 25.6.2024 brucewelch ePub Books 1 06-25-2024 01:25 AM
Other Fiction Wassermann, Jakob: Melusine. V3. [German] 24.6.2024 brucewelch ePub Books 1 06-24-2024 11:28 AM


All times are GMT -4. The time now is 05:28 PM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.