Register Guidelines E-Books Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   MobileRead Forums > E-Book Uploads - Patricia Clark Memorial Library > ePub Books

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 09-04-2024, 12:55 PM   #1
whink
Connoisseur
whink ought to be getting tired of karma fortunes by now.whink ought to be getting tired of karma fortunes by now.whink ought to be getting tired of karma fortunes by now.whink ought to be getting tired of karma fortunes by now.whink ought to be getting tired of karma fortunes by now.whink ought to be getting tired of karma fortunes by now.whink ought to be getting tired of karma fortunes by now.whink ought to be getting tired of karma fortunes by now.whink ought to be getting tired of karma fortunes by now.whink ought to be getting tired of karma fortunes by now.whink ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Posts: 74
Karma: 3022808
Join Date: May 2010
Location: Berlin
Device: Kobo Libra 2
Huch, Ricarda: 1848: Die Revolution des 19. Jahrhunderts in Deutschland

Es geht weiter mit dem Thema Revolution von 1848 — diesmal kein Roman, sondern ein historisches Werk, von Ricarda Huch, in ihrem eigenen unkonventionellen Stil: »1848: Die Revolution des 19. Jahrhunderts in Deutschland«. (1930) Huch ist hier schon mit etlichen Werken vertreten, ich kann mich also kurzfassen.

Ihre Intention beschreibt sie folgendermaßen:
»Es war nicht meine Absicht, die Geschichte der revolutionären Bewegungen zu schreiben, die in der ersten Hälfte des neunzehnten Jahrhunderts stattfanden und mit den Ausbrüchen des Jahres 1848 endeten, sondern ich wollte ihren Zusammenhang mit der umfassenderen allmählichen Umwälzung beleuchten, die das wesentlich agrarische Deutschland in ein wesentlich industrielles verwandelte, was zugleich eine Verwandlung der Weltanschauung bedeutet.«

Ich beschränkte mich dabei […] auch dadurch, daß ich hauptsächlich die Menschen zu begreifen und darzustellen suchte, die diese Umwälzung teils herbeiführten, teils ihr widerstrebten oder von ihr mitgerissen wurden.«

»Konservativ und radikal: Ricarda Huch, der weiße Elefant«, so hat Reich-Ranicki sie einmal charakterisiert. Sie habe »ein erstaunliches Buch über die Revolution von 1848« geschrieben. — Hier ist es.

Textvorlage:
Köln: Gustav Kiepenheuer, 1948. 495 S.
Scan der Univ.-Bibliothek Regensburg.
Vielen Dank dorthin!

Editorische Hinweise:
Rechtschreibung und Zeichensetzung der Vorlage blieben unverändert, von offensichtlichen Druckfehlern abgesehen. In eckigen Klammern, klein und angegraut, finden sich die Seitenzahlen der Textvorlage.
Ausgelassen wurde die Seite mit dem Autographen R. Huchs.
This work is assumed to be in the Life+70 public domain OR the copyright holder has given specific permission for distribution. Copyright laws differ throughout the world, and it may still be under copyright in some countries. Before downloading, please check your country's copyright laws. If the book is under copyright in your country, do not download or redistribute this work.

To report a copyright violation you can contact us here.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Huch-Cover.jpg
Views:	124
Size:	58.7 KB
ID:	210614  
Attached Files
File Type: epub Huch-1848.epub (577.5 KB, 118 views)

Last edited by whink; 09-04-2024 at 01:04 PM.
whink is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
History Huch, Ricarda: Wallenstein V1 [German] 09.02.2024 Karl May ePub Books 0 02-09-2024 12:37 PM
History Huch, Ricarda: Deutsche Geschichte. V1 [German] 26.10.2020 brucewelch ePub Books 2 04-09-2022 07:28 AM
Biography Huch, Ricarda: Confalonieri. V1 [German] 7.3.2021 brucewelch ePub Books 0 03-07-2021 03:54 AM
Biography Huch, Ricarda: Garibaldi. V1 [German] 7.3.2021 brucewelch ePub Books 0 03-07-2021 03:44 AM
History Huch, Ricarda: Das Risorgimento. V1 [German] 22.2.2021 brucewelch ePub Books 0 02-22-2021 08:36 AM


All times are GMT -4. The time now is 12:34 PM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.